Veel gestelde vragen


Bestellingen

  • Hoe kan ik bestellen?

Je kunt snel en eenvoudig bloemen bestellen via de webshop. Na afloop ontvang je per email een orderbevestiging. 

  • Zijn de boeketten v/d week alleen leverbaar 'deze' week?

Yep, deze boeketten zijn alleen deze week leverbaar. Volgende week zal er een nieuw aanbod verschijnen dat direct leverbaar is. 

  • Op welke dagen wordt er bezorgd?

Er wordt op alle dagen van de week bezorgd. Tijdens het plaatsen van je bestelling kun je de gewenste bezorgdatum opgeven en een aflever moment selecteren.

  • Precies om ... uur afgeleverd?

Wil je dat de bloemen op een specifiek tijdstip bezorgd worden, neem dan even telefonisch contact op of stuur een e-mail. 

  • Kan ik meerdere boeketten of producten bestellen?

Jazeker dat kan. Je kunt de aantallen van de boeketten en de producten opgeven. Het wordt echter allemaal op één adres afgeleverd. 

  • Wat gebeurt er als er niemand aanwezig of thuis is?

De bloemen worden dan bij de buren of bij de receptie afgegeven. Eventueel kun je een locatie aan ons doorgeven waar we de bloemen kunnen achterlaten. Of we laten een kaartje achter zodat er contact opgenomen kan worden voor de aflevering. 

  • Is bezorging in het ziekenhuis mogelijk?

Natuurlijk. Bloemen vrolijken graag iemand op! Geef zo nauwkeurig mogelijk de gegevens door zoals adres, naam, afdeling, kamernummer. 

  • Wordt er een kaartje bij de boeketten geleverd? 

Alleen wanneer je een bericht opgeeft wordt er een gratis Floriset-kaartje aan jouw boeket bevestigd. 

  • Word de afzender van het boeket vermeld?

Nope, alleen als je jouw naam opgeeft; bijvoorbeeld voor op het kaartje.

  • Zijn de betalingen via de webshop veilig?

Deze website is voorzien van een https adres wat betekend dat de verbinding veilig en versleuteld is. 

  • Welke betalingen worden geaccepteerd? 

Je kunt betalen via iDeal of via een creditcard. Cards only - no cash. 

  • Worden mijn gegevens vertrouwelijk behandeld?

Floriset gaat heel zorgvuldig om met jouw gegevens. Lees er meer over in het privacy statement. Floriset geeft geen gegevens door aan derden. 

  • Hoe worden de bloemen geleverd?

De 'delights' worden goed en mooi verpakt in papier. Wanneer de bloemen even zonder water moeten staan of worden afgegeven bij de buren / receptie wordt er een heel eenvoudig klein potje met water bij geleverd. 

  • Waar worden de bloemen bezorgd? 

De bloemen worden bezorgd in Amsterdam Noord, Zaanstad en Waterland. Daaronder vallen o.a. alle buurten in Amsterdam Noord, Oostzaan, Zaandam, Westzaan, Koog a/d Zaan tot en met Krommenie en Assendelft. Maar ook in Purmerend, Den Ilp, Landsmeer, Kwadijk en Edam om een paar voorbeelden te noemen. 

  • Bezorging buiten dit gebied (Amsterdam Noord, Zaanstad en Waterland?)

Neem dan even contact op, dan kijken we wat er mogelijk is.

  • Worden er ook vazen geleverd?

Binnenkort zijn er ook vazen in de webshop te vinden. 

  • Wijzigen en annuleringen

Via de webshop kun je je bestelling wijzigen en annuleren mits deze nog niet verwerkt is. 

  • Ik ga op vakantie en wil mijn bloemenabonnement tijdelijk stopzetten?

Dat kan, geef telefonisch of per mail door als je abonnement even op 'pauze' wilt zetten, of geef een nieuw tijdelijk adres door (bijvoorbeeld van de oppas :) ) 


Ruilen en garantie

  • Garantie

De bloemen worden met grote zorgvuldigheid uitgezocht en zullen minimaal 7 (tot 10 dagen) moeten staan. Bloemen zijn een vers product en je zal er zo goed mogelijk voor moeten zorgen, zodat de bloemen zo lang mogelijk blijven staan. Lees ook de verzorgingstips.

  • Niet goed of tevreden

Neem zo snel mogelijk contact op als het boeket niet aan de verwachtingen voldoet. 

  • Feedback 

Positief of negatief geef het door via info@floriset.nl.

  • Bedenktijd 

Bloemen zijn een vers product hierdoor is de 14-dagen bedenktijd niet van toepassing. 

  • Ziet het boeket er anders uit, dan op de foto? 

Door de natuurlijke groeiwijze van elke individuele bloem verschillen de boeketten qua vorm en uitstraling. Floriset is daarnaast afhankelijk van het dagaanbod op de veilingen. Hierdoor kan het voorkomen dat er een bloemsoort wordt vervangen voor een gelijkwaardige bloem qua kwaliteit, kleur, vorm en uitstraling. 

  • De rozen hebben aan de buitenzijde een bruinige bloembladeren, zijn ze oud? 

Aan de buitenzijde zitten de schutbladen van de roos. Deze kunnen verkleuren. De voornamelijk wat grotere rozen, worden wat meer 'open' verkocht anders komen ze niet volledig tot bloei in jouw vaas. Bij deze rozen komt de verkleuring vaak eerder voor. Maar dit betekent dus niet dat de rozen oud zijn! 

Duurzaam 

  • Zijn de bloemen duurzaam geteeld? 

Floriset maakt zo veel mogelijk gebruik van duurzame producten en is altijd opzoek naar (lokale) leveranciers en partners die ook in duurzaamheid geloven. 

  • Zijn de producten recyclebaar?

De uitgebloeide bloemen kunnen in de groen container. Het papier kan in de oud papier bak. De lege zakjes voeding kunnen bij het plastic afval. 

Floriset rijdt op CNG - 'Groengas'. Groengas is de duurzame variant van aardgas en wordt gemaakt door biogas op te waarderen tot aardgaskwaliteit. De bron van het Groengas van OrangeGas is rioolwaterzuivering, afvalverwerking en GFT. Meer weten bekijk hier op YouTube het filmpje over CNG